شیخ قربانعلی دستجردی

شیخ قربانعلی دستجردی

توسعه وترویج معارف اهل بیت علیهم السّلام
شیخ قربانعلی دستجردی

شیخ قربانعلی دستجردی

توسعه وترویج معارف اهل بیت علیهم السّلام

فاطمه علیهاالسلام ؛ فرشته زمینی (ویژه ایَام فاطمیه )


 

بی تو تنهایی سخت است ای عشق من،ای تمام هستی من بی تو بودن معنا ندارد بی تو، چراغ زندگی ام خاموش است بی تو، گذران قافله عمر دلگیر است بی تو، زینب تنها می شود، حسین می میرد بی تو، بیت الاحزان مدینه تنها می شود بی تو، آسمان چگونه ببارد، زمین چگونه تاب بیاورد بی تو، مدینه سر بر بالین کدام دوست نهد بی تو، ستارگان خاموشند بی تو، دیگر صدای ضجه و ناله نمی آید زهرا جان! ریحانه رسول! بی تو، خورشید غمگنانه غروب می کند ای بی همتا! آسمان چگونه پهلویت را دید و نگریست، و زمین چگونه صورتت را دید و در هم نشکست ای برترین بانو! عارفانه عروج کردی و چشم در چشم رسول دوختی عاشقانه پر کشیدی و در آغوش برترین بشر آرام گرفتی.

کوثر قرآن

 

سرور بانوان دو عالم، حضرت صدیقه طاهره، زهرای مرضیّه، عطای خدای رحمان، کوثر پرثمر قرآن و همتای امیر مؤمنان است آن حضرت در بیستم جمادی الثانی سال پنجم بعثت، در مکه پا به عرصه گیتی نهاد و در دوران حضور پدرش در مکه، سختی های آن بزرگوار را در راه تبلیغ دین مبین اسلام دید و خود نیز سه سال از کودکی را در شرایط جانکاه و طاقت فرسای شعب ابی طالب گذراند زهرا علیهاالسلام در آن هنگام فریاد کودکان را می شنید و خودش هم طعم گرسنگی را می چشید و از این رهگذر، درس شکیبایی و مقاومت را فرا می گرفت ایشان به سبب ایثارگری فراوان در راه پدر، لقب «امّ ابیها»، را از آن خود کرد در خردسالی مادرش خدیجه را از دست داد و قلب کوچکش فراق مادر را احساس کرد ایشان از هیچ اقدامی برای یاری پدرش دریغ نمی ورزید و در سال سیزدهم بعثت، پس از هجرت پیغمبر به مدینه، با سن اندک خود، مسیر صدها کیلومتری مکه تا مدینه را پیمود و همراه امیرمؤمنان علی علیه السلام و دیگر زنان، خود را به آن حضرت رساند.

ادب زهرا علیهاالسلام

 

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم پس از رحلت حضرت خدیجه، با ام سلمه ازدواج کرد و فاطمه را به همسر وفادار خود سپرد تا از وی نگهداری کند ام سلمه می گوید: پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم فاطمه را به من سپرد تا درتربیتش کوشش کنم من هم از تربیت و راهنمایی او دریغ نداشتم، ولی به خدا سوگند، او از من باادب تر و داناتر بود.

برتر از مریم علیهاالسلام

 

امام صادق علیه السلام فرمود: فاطمه علیهاالسلام از آن جهت محدَّثه نامیده شده که فرشتگان از آسمان فرود می آمدند و مانند حضرت مریم به وی می گفتند: ای فاطمه «خدا تو را برگزید و پاکیزه گردانید و تو را بر زنان عالم برتری داد» ای فاطمه «در پیشگاه پروردگارت فروتنی و سجده کن وبا رکوع کنندگان رکوع نما» و بدین ترتیب، وی با فرشتگان نیز سخن می گفت شبی فاطمه علیهاالسلام به فرشتگان فرمود: مگر مریم، دختر عمران برگزیده و برتر از تمام زنان عالم نیست؟ آنها گفتند: مریم تنها سرور زنان عالم در زمان خود بود، ولی خدا تو را سرور زنان در زمان خودت و زمان مریم و نیز زنان اولین و آخرین قرار داده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
علی دستجردی دوشنبه 5 اسفند 1392 ساعت 20:43

سلام علیکم ممنون از مطالب روزتان

متشکر از بازدیدتان

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.